Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення

Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення
щодо питань інклюзивного освітнього середовища на тему «Разом до доступності: екосистема підтримки інклюзії в Шахівській громаді» о 16.00 10 листопада 2025 року.
Ініціатор та організатор громадського обговорення
Відділ освіти та соціально-гуманітарної роботи Шахівської сільської ради
Мета проведення громадського обговорення
врахування думки мешканців Шахівської сільської територіальної громади щодо
- питань інклюзивного освітнього середовища;
- залучення громадськості, зацікавлених сторін до процесу прийняття рішень на засадах прозорості та відкритості;
- створення платформи для обміну ідеями, вислуховування різних думок і врахування цінних пропозицій громадськості під час прийняття рішень.
Питання, винесені на обговорення:
Створення ефективного інклюзивного освітнього середовища за темою «Разом до доступності: екосистема підтримки інклюзії в Шахівській громаді» о 16.00 10 листопада 2025 року.
Нормативне забезпечення
Стаття 53 Конституції України, статті 20 Закону України «Про освіту», ст. 6,7 Закону України «Про повну загальну середню освіту», Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закон України «Про правовий режим воєнного стану».
Суть проблеми
Інклюзивне освітнє середовище — це система умов, засобів і способів, яка забезпечує рівний доступ до освіти для всіх учнів, зокрема й тих, хто має особливі освітні потреби, з урахуванням їхніх індивідуальних можливостей і потреб. Воно передбачає адаптацію навчальних програм та фізичної інфраструктури, створення атмосфери підтримки і поваги, залучення батьків та співпрацю з фахівцями для забезпечення успішного навчання та розвитку кожного учня.
Ключові аспекти інклюзивного освітнього середовища
Адаптація освітнього процесу:
Модифікація навчальних програм, планів та методик відповідно до потреб учнів.
Застосування різних форм навчання та оцінювання.
Фізична доступність:
Забезпечення безбар'єрного доступу до приміщень та ресурсів закладу освіти.
Використання універсального дизайну, що робить середовище зручним для всіх.
Створення інклюзивної культури:
Формування толерантного ставлення до різноманітності серед усіх учасників освітнього процесу.
Забезпечення психологічної підтримки, асистентського супроводу та формування почуття належності до спільноти.
Партнерство та співпраця:
Активна залученість батьків як партнерів у навчанні.
Співпраця з психологами, логопедами та іншими фахівцями.
Ресурсне забезпечення:
Достатнє фінансування та підготовлений персонал.
Використання ресурсів, наявних у громаді.
Інклюзивне освітнє середовище має на меті не лише забезпечити доступ до освіти, а й створити умови, де кожна дитина почувається комфортно, цінно та може повністю реалізувати свій потенціал, а також отримати досвід, що сприяє подоланню упереджень.
Посилання на зустріч
https://meet.google.com/cej-bshq-wqc
Посилання на опитування
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScRezhjDZAmLRDG3UiMs_yQUVythLH2mxfx1izors4d0wfobA/viewform




