ПЛАН заходів щодо запобігання та протидії булінгу
Булінг– це агресивна поведінка щодо окремої особи або групи, з метою приниження, домінування, фізичного чи психологічного самоствердження.
Булінг може проявлятись у вигляді психологічного тиску (образи, приниження, погрози, ігнорування тощо) та фізичних знущань (удари, поштовхи, принизливий фізичний контакт, побиття та інше). Не рідко фізичний і психологічний тиск об’єднуються.
У школі вирішальна роль у боротьбі з булінгом належить учителям. Проте впоратися з цією проблемою вони можуть тільки за підтримки керівництва школи, батьків, представників місцевих органів влади та громадських організацій.
Від булінгу страждають і агресори, і жертви. Всі вони переживають емоційні проблеми, не вміють будувати стосунки з людьми, мають проблеми психо-емоційного розвитку. Вони потребуватимуть підтримки дорослих, які б допомогли їм розвинути здорові відношення з людьми не лише у школі, але й протягом усього їх подальшого життя.
Як показує практика, форми шкільного булінгу можуть бути різними:
-
систематичні кепкування з будь-якого приводу (від національності до зовнішнього вигляду дитини);
-
задирство;
-
фізичні і психічні приниження;
-
різного виду знущання;
-
бойкот та ігнорування;
-
псування особистих речей та ін.
В рамках реалізації ініціативи Міністерства юстиції головним територіальним управлінням юстиції спільно з Департаментом освіти і науки облдержадміністрації з 10 вересня 2018 року заплановано проведення в загальноосвітніх навчальних закладах області тематичних уроків «Стоп булінг».
Метою проведення таких уроків є вироблення нульової толератності до проблеми булінгу, розвиток співчутливого ставлення до жертв насилля, навичок надання і отримання допомоги.
В Україні набув чинності закон про протидію булінгу в школах.
Джерело:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-19
План заходів щодо запобігання та протидії булінгу
№ зп |
Заходи |
Термін |
Відповідальні |
1. |
Участь здобувачів освіти,батьків та вчителів у заходах до Європейського дня протидії торгівлі людьми |
Жовтень 2019 |
Класні керівники, 1-11-х класів, ЗВР |
2. |
Участь здобувачів освіти у заходах у рамках Європейського дня захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства. |
Листопад 2019 |
Класні керівники, 1-11-х класів, |
3. |
Проведення виставки дитячих творчих робіт «Стоп насильству!» до Дня захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства |
Січень 2020 |
Класні керівники, 4-11-х класів, ЗВР |
4. |
Проведення виставки методичної та просвітницької літератури щодо профілактики жорстокого поводження та насильства |
Лютий 2020 |
ЗВР |
5. |
Участь здобувачів освіти у конкурсі творчих робіт до щорічної Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства!» |
Листопад 2019 |
Класні керівники 4-11-х класів, ЗВР |
6. |
Розгляд питань щодо запобігання та протидії булінгу на засіданні педради , нараді при директорові, батьківських зборах |
Упродовж року |
Репяк С.В. Класні керівники 1-11-х класів |
7. |
Проведення бесіди: «Памятка та поради для батьків і вчителів»; «Подолання гендерних стереотипів та прихованої дискримінації засобами гендерно чутливої мови» |
Вересень 2019 |
Класні керівники 1-11-х класів |
8. |
Організація інтерактивної бесіди «Життя без насильства», демонстрація фільму «Небезпечна гра» для здобувачів освіти, батьків та вчителів |
Вересень 2019 |
Класні керівники 10-11 класів |
9. |
Проведення конкурсу малюнків на тему: « Світ без насильства очима дітей та плакатів за темою: «Ні насильству в сім’ї » |
Вересень2019 |
Класні керівники 1-11-х класів |
10. |
Проведення бесіди для здобувачів освіти «Життя без насильства» |
Жовтень 2019 |
Класні керівники 9-11-х класів, |
11. |
Проведення бесіди для здобувачів освіти «Вчимося спілкуватися» |
Жовтень 2019 |
Класні керівники 5-6-х класівІ |
12. |
Проведення інтерактивної бесіди для здобувачів освіти «Чи легко бути відвертим?» |
Квітень Вересень 2019 |
Класні керівники 7-8-х класів |
13. |
Організація інтерактивної бесіди для здобувачів освіти «Ми за щасливе майбутнє без насильства» |
Вересень 2019 |
Класні керівники 1-4-х класів |
14. |
Проведення інтерактивного уроку для здобувачів освіти: -«Ставлення до себе. Грані особистості»; -«Ставлення до інших. Усі ми різні, усі ми рівні»; -«Ставлення до діяльності. Як приймати рішення». |
Лютий Жовтень 2019 |
Класні керівники 7-8-х класів |
15. |
Організація співпраці з фахівцями ССД, ЦСС щодо профілактичної роботи з питань попередження булінгу та насильству в сім’ях згідно окремих планів спільних дій |
Упродовж року |
ЗВР |
16. |
Підготовка презентації на тему «Стоп булінг!» |
Січень 2020 |
Класні керівники 1-11-х класів |
17. |
Проведення тренінгового заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» |
Жовтень 2019 |
Класні керівники 5-11-х класів |
18. |
Просвітницька та профілактична робота з вчителями та батьками «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» |
Упродовж року |
ЗВР |
19. |
Проведення годин спілкування на тему: «Кібербулінг» |
Упродовж місяця |
Класні керівники 9-11 класів |
20. |
Надання корисних правил – порад для профілактики і подолання кібербулінгу |
Упродовж року |
Класні керівники 9-11 класів |
21. |
Перегляд відео презентацій «Булінг в школі. Як його розпізнати», «Кібербулінг або агресія в інтернеті. Способи розпізнання і захист дитини» на виховних годинах |
Січень Вересень 2019 |
Класні керівники 5-11 класів |
22. |
Організація круглого столу для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг» |
Травень 2020 |
Класні керівники 1-11 класів |
23. |
Надання рекомендацій та порад батькам, щоб зменшити ризик булінгу та кібербулінгу для своєї дитини |
Упродовж року |
Класні керівники 1-11 класів |
24. |
Проведення міні -тренінгу «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті» |
Березень 2020 |
Класні керівники 2-4 класів |