УКР. МОВА
Завдання для дистанційного навчання
з української мови
для учнів 7 класу
(Вивчити &35-39 ст.130-139)
Тема «Правопис прислівників»
Н та нн у прислівниках
- Творче конструювання
- Утворити від прикметників прислівники. Пояснити написання н і нн у прикметниках і прислівниках.
Ясний, бездоганний, безмежний, незмінний, щоденний, сонний, поважний, старанний, страшенний, доброчинний, спокійний, невпинний, сумний, позитивний, глибинний, немічний, радісний, негаданий, розумний, замислений.
Пояснювальне письмо
- Списати речення. Поставити в прислівниках замість крапок н або нн. Вставити пропущені розділові знаки.
Попідвіко…ю цвітуть червоні маки. Марійка стара…о готувалася до зустрічі гостей. Дівчата невтом…о працювали. Рішення прийняли одностай…о. Поле було різнобарвне і несказа…о красиве.
- Списати прислівники, вставляючи пропущені н чи нн.
Відда..о, відмі..о, безстраш..о, стривоже..о, негада..о,
засмуче..о, спросо..я, навма..я, натхне..о, організова..о,
безумов..о, відповідаль..о, безви..о, незбагне..о.
- Замінити подані словосполучення прислівниками, скласти
з ними речення, пояснити правопис н і нн у прислівниках.
- Жити без турбот.
- Працювати із захопленням.
- Говорити без перерви.
- Слухати з увагою.
- Вчитися з ретельністю.
- Сперечатися із впевненістю.
НЕ і НІ з прислівниками
- Розподільне письмо
- Записати прислівники в три стовпчики:
перший – прислівники без не не вживаються;
другий – прислівники можна замінити синонімом без не;
третій – є протиставлення.
(Не)багато; (не)рано, а пізно; (не)подалік; (не)квапом; (не)даром, а за гроші; (не)рідко; (не)виразно, а заплутано; (не)самовито; (не)вмисне; (не)мало; (не)мало, а багато; (не)легко; (не)нароком; (не)впопад; (не)густо; (не)обхідно; (не)складно, а просто; (не)дорого; (не)щадно, (не)старанно, а як-небудь; (не)порушно; (не)ухильно; (не)показно.
- Списати, розкриваючи дужки. Пояснити орфограму. Визначити тип словосполучень за головним словом.
(Не)раз повторювати; (не)нависно глянувши; (не)по-
людськи поставитися; рухатися (не)швидко, а повільно;
відпочинок (не)забаром; тримати (не)міцно; дивитися
(не)зле; (не)зрозуміло пояснювати; (не)дорого придбати, а
дешево; (не)спроста замінений; (не)значно пошкоджений.
И та І в кінці прислівників
- Творче конструювання
- Утворити від поданих слів прислівники, пояснити написання кінцевої букви. З трьома словами скласти речення.
В, ніч; без, вість; три; за, в, глибина; по, юнак; на, весна; на, в, круг; мовчати; по, ведмідь; у, два; по, Київ; в, ранок; по, товариш.
- Дослідження-відновлення
- Відновити фразеологічні звороти, вставивши потрібні за змістом прислівники з правої колонки. Назвати орфограму.
… не впасти зі сміху … вітер віє І вдень і … Падати … Іти … Разі … Дивитися … вниз Зупинятися … Їздити … Давати себе … Рухатися … Не раз і не … … й довіку |
звідк … назирц … назавжд … навколішк … взнак … навпомацк … вноч … верх … віднин … згор … напівдороз … двіч … трох … |
- «Я – редактор»
- Відредагувати речення. Пояснити орфограми.
1. Весною зацвітають пишні конвалії. 2. Дважди на рік квіти та не процвітають, в житті літа найкращії дважди не бувають. 3. Його я ні чуть-чуть не боюся. 4. Слідкують за мною і ночью і днем.
Написання прислівників разом, окремо і через дефіс
- Творча робота
- Скласти речення з поданими словами так, щоб в одному випадку вони були прислівниками, а в другому – іншими частинами мови.
По/весняному, по/нашому, з/верху, на/силу.
- «Я – редактор»
- Знайти і виправити помилки. Аргументовано довести, які з однозвучних слів прислівники, а які – словосполучення. Чому так важливо їх розрізняти?
- Христина прочитала вірш на пам’ять.
- Поет подарував їй свою книжку напам’ять.
- Поновому мосту їхала машина.
- Ми хочемо жити по новому.
- Надворі було по весняному тепло.
- Повесняному небу пливли кучеряві хмарки.
- Хлопець на силу стримував гарячих коней.
- Насилу цього юнака не надійся.
Тестові завдання з теми «Правопис прислівників»
1. Знайти слово з –нн-:
а) попар…о; б) охайн…о; в) невпевне…о; г) незако…о.
2. Знайти прислівник, що пишеться разом:
а) накласти компрес (на)бік; б) повернутися (у)край батьків;
в) (у)край рознервуватися; г) день (у) день.
3. У якому прислівнику в кінці пишемо і:
а) почаст…; б) догор…; в) вцілост…; г) навскок… .
4. У якому прислівнику в кінці пишемо и:
а) двіч…; б) поноч…; в) восен…; г) трич… .
5. Знайти прислівник, який пишеться разом:
а) хтозна/коли; б) будь/де; в) часто/густо; г) нав/присядки.
6. Знайти прислівник, який пишеться через дефіс:
а) ні/куди; б) коли/небудь; в) час/від/часу; г) о/бабіч.
7. Знайти прислівник, який пишеться окремо:
а) раз/у/раз; б) казна/як; в) рано/вранці; г) двічі.
8. У котрому з рядків усі прислівники написано правильно?
а) невесело, а сумно; нешвидко, а повільно;
б) нещодавно; неухильно; ненароком; незабаром;
в) у горі; праворуч; недобре; нерідко;
г) ні защо; ніде; ніколи; ніяк, нікуди.
9. У яких рядках усі прислівники написані правильно?
а) восени, насподі, безвісти, навкруги, по-китайськи;
б) напевно, втретє, знизу, справа, в горі;
в) босоніж, навприсядки, безперестанку; на втіки;
г) раз у раз, де-не-де, з розгону, з дня на день.
10. У яких реченнях немає слів з орфографічними помилками?
а) Зверху ревла вода, внизу кипіла хвиля.
б) Пасажир сів востаннє купе.
в) Школяр вивчив вірші на пам’ять.
г) якщо на пам’ять свою не покладаєшся, то краще запиши адресу.
11. Скласти і записати одне речення з прислівником, друге – з однозвучним прийменником та прикметником: востаннє – в останнє.
12. Поєднати словосполучення з синонімічними прислівниками:
А попід вікнами 1 по-українськи
Б українською мовою 2 голіруч
В з дуже давніх часів 3 давним-давно
Г власними руками 4 попідвіконню
5 власноруч