A A A K K K
для людей із порушенням зору
Шахівська сільська військова адміністрація
Донецька область, Покровський район

Українська мова

Дата: 30.04.2020 11:42
Кількість переглядів: 2434

11 клас

Укр. м.

Опрацювати ∫∫ 43,44. Виконати впр.2(с.145),4 (с.146),6(с.147), тестові завдання; впр.7 (с.148),вп2(с.150),4(с.151),7(с.153), тестові завдання (с.151-152). Тестові завдання 

з теми «Лексикологія. Фразеологія. Морфологія»

Частина І

І.Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді

1. Укажіть, на які групи поділяється лексика української мови за походженням:                 (0,5б)                                                                                                                                                                      

а) загальновживана, запозичена, спільнослов’янська;

б) діалектизми, історизми, неологізми;

в) спільнослов’янська, власне українська, запозичена;

г) загальновживана, неологізми, термінологічна;

ґ) спільнослов’янська, архаїзми, жаргонізми.

2. Визначте, на  які групи поділяється лексика української мови за сферою вживання:                (0,5б)                                                                                                                                                                      

а) власне українські та запозичені слова;

б) спільнослов’янські слова та  екзотизми;

в) стилістично марковані слова та неологізми;

г) загальновживані та стилістично марковані слова;

ґ) історизми, архаїзми.

3. Визначте, яка група лексики найчастіше є засобом створення колориту минулих епох:               (0,5б)                                                                                                                                                                       

а) загальновживані слова;              б) історизми та архаїзми;

в) терміни та запозичені слова;            г) діалектизми;              ґ) фразеологізми.

4. Визначте рядок, у якому всі слова – стилістичні архаїзми:                                     (0,5б)                                                                                                                                                                      

а) уста, шолом, управа, зіронька;

б) десниця, перст, письмовець, возсіяти;

в) причепуритися, ректи, обрій, путня;

г) дружина, волхви, злато, сумніватися;

ґ) кошовий, земство, бунчук, жаровня.

5.  Визначте речення, у якому використано авторські неологізми.                                       (0,5б)                                                                                                                                                                      

а) Плачу любові ціною свого життя – серце скапує в слово (Б.Харчук).

б) І рухається день, як верств одвічний здвиг (М.Бажан).

в) Там серце моє вознеслося в сліпучі верхів’я небес (Д.Павличко).

г) Є люди, що мало чим цікавляться, я їх дрібнодухами, чи й зовсім пустодухами називаю (О.Гончар).

ґ) І влягаються думи золотими томами, золоте німе захоплення, золота стеблина відданості (І.Драч).

6. Укажіть, до якої групи лексики належать слова злиняти, на шару:                                 (0,5б)                                                                                                                                                                       

а) загальновживані;     б) терміни;      

в) жаргонізми;       г) архаїзми;            

ґ) діалектизми.

ІІ. Тестові завдання на встановлення відповідності

До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.                         

1. Установіть відповідність між групами лексики та прикладами до неї                                 (1б)                                                                                                                                                                       

1) Діалектизми;                                А) Кібернетика;

2) неологізми;                            Б) жаровня;

3) загальновживана лексика;                В) мультимедіа;

4) термінологічна лексика;                          Г) щодня;

5) власне українська  лексика.                           Ґ) серце;            Д) перст.

2. Установіть відповідність між тропами та прикладами до них.                                     (1б)                                                                                                                                                                      

1) порівняння;                            А) косарі пливуть юрбою;

2) метафора;                               Б) поїхав заробити копійку;                         

3) метонімія;                              В) прочитала Кобилянську;

4) синекдоха;                              Г) гарна, як квіточка в лузі;                   

5) епітет.                                Ґ) хмаринка плаче;

Д) лагідний погляд.

3. Установіть відповідність між джерелом походження фразеологізму та прикладом  до нього.                 (1б)                                                                                                                                                                      

1) Народне джерело;                А) Абсолютний нуль.

2) античне походження;                 Б) Содом і Гомора.

3) біблійне походження;                 В) На рушничок стати.

4) прислів’я;                         Г) Ні словом сказати ні пером описати.

5) професійн-технічні вислови.             Ґ) Ганнібалова клятва.

Д) Очі дружби рідко помиляються (Ф.-М.Вольтер).

4.Установіть відповідність між парами слів (сполучень слів) та їх характеристикою.                         (1б)                                                                                                                                                                       

1) Ефектний – ефективний;                                 А) Фразеологізми-синоніми;

2) під носом – за тридев’ять земель;                       Б) пароніми;

3) три (дієслово) – три (числівник);                          В) фразеологізми-антоніми;

4) запас біди не чинить – з прибутку голова не болить;           Д) омофони.

5) Пертів батіг – петрів батіг.                               Г) омографи;        Ґ) омоформи;

 

5.Скласти   твір – роздум на тему

«Народ скаже  , як завяже» (або  «Книга вчить, як на світі жить» )                           (5 б)  

                                                           


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано